مدیرعامل کمپانی دیزنی: مردم معنی عبارت Woke را نمی‌فهمند؛ ما انسان‌های شریفی هستیم و مواضع چپ‌گرایانه نداریم

7:55 - 12 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۶۹۰۸۰
مدیرعامل کمپانی دیزنی: مردم معنی عبارت Woke را نمی‌فهمند؛ ما انسان‌های شریفی هستیم و مواضع چپ‌گرایانه نداریم
برخلاف ادعای مدیرعامل دیزنی، آن‌ها در راس پیشبرد اهداف سیاسی افراطی لیبرال‌ها بوده و پیشرو در شست‌و‌شوی مغزی کودکان هستند.

خبرگزاری میزان - کمپانی دیزنی به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده محصولات سرگرمی در جهان، همواره پیشتاز پیشبرد اهداف سیاسی لیبرال‌های آمریکایی، مبنی بر ترویج انحرافات جنسی در محتوای کودک و شست‌و‌شوی مغزی مخاطبان بوده است. با این حال مدیرعامل این مجموعه برای در ظاهر پاکسازی وجهه دیزنی، می‌گوید که آن‌ها به دنبال پیشبرد مواضع سیاسی یک گروه خاص نیستند.

کمپانی هالیوودی در بازه‌ای یک‌ماهه، به دو جنگ پایان داد. در نبرد با ران دی‌سنتیس فرماندار فلوریدا تسلیم شد و در مبارزه داخل هیئت مدیره با نلسون پلتز، به پیروزی رسید. لذا مدیر این مجموعه در اولین مصاحبه خود، کلاسی از ریاکاری پیشرفته را به‌نمایش گذاشت.

باب آیگر مدیرعامل این مجموعه در مصاحبه‌ای با شبکه CNBC در رابطه با اتهام مخاطبان علیه محتوای Woke (چپ‌گرایی افراطی) در دیزنی، گفت: «شاید نظر مردم در رابطه با برخی از محصولات ما که حاوی پیام‌های «چپ‌گرایی افراطی» هستند، کمی درست باشد، اما عبارت Woke را همین‌جوری بر هرچیز می‌چسبانند؛ به نظرم اکثر مردم حتی معنی عبارت Woke را نمی‌فهمند.»

Woke کیست:

اکثر دموکرات‌ها درآمریکا، در اصطلاح Woke هستند؛ این گروه از افراد، چند هدف اساسی را دنبال می‌کنند اعم از:

  1.  جایگزینی شایسته‌سالاری در سیستم استخدام افراد، با در اولویت قرار دادن نژاد و جنسیت.
  2. ترویج و سوق دادن کودکان به سوی عضویت در گروه‌های جنسی نوظهور.
  3. طرفداری از افراطی‌ترین محدودیت‌های اعمال شده در دوران کرونا.
  4. پیروان جنبش «چاقی چیز خوبی است» Fat acceptance.
  5. سلحشوران حقوق اجتماعی گروه‌های جنسی نوظهور و نژاد‌های غیر بومی.
  6. دشمن سلامتی که از راه ورزش و رژیم غذایی به دست آید.
  7. امروز، حامی سرسخت اوکراین بوده و دشمن خونی روسیه هستند.
  8. مبارزان تغییرات آب و هوایی نظیر گرتا تونبرگ سوئدی.
  9. ...

مدیرعامل بزرگ‌‌ترین کمپانی منحرف‌کننده کودکان در جهان، در ادامه افزود: «معتقدم که این حرف و حدیث‌ها از زمان بازگشت من، کاهش چشمگیری داشته است. من سالیان متمادی است، چه قبل از زمانی که از کمپانی رفتم و چه در زمانی که دوباره برگشتم، همیشه گفته‌ام که هدف اصلی ما، «سرگرم کردن» مردم است. خلاصه‌اش را بگویم اینه که هدف اول ما (بر خلاف تصورات منتقدان)، گنجاندن و پرکردن محصولات با شعارها و پیام‌های سیاسی/اجتماعی نیست. محصولات ما باید سرگرم‌کننده باشند و کمپانی دیزنی باید تاثر مثبتی در جهان بگذارد. ما با پذیرش تمامی اقشار جامعه (جنسیت‌ها و نژادهای مختلف)، به این امر دست پیدا می‌کنیم.»

مدیرعامل کمپانی دیزنی: مردم معنی عبارت Woke (چپ‌گرایی افراطی) را نمی‌فهمند؛ ما با شرافت و احترام فعالیت می‌کنیم

آیگر با هدف یکی به نعل و یکی به میخ زدن، اذعان داشت: «در مجموع ما باید در وهله اول یک کمپانی سرگرمی باشیم و می‌خواهیم که به مخاطبان خیلی خیلی متفاوتی (جنسی و نژادی) برسیم. از یک سو، برای جذب افراد متفاوت، باید داستان‌هایی را بگوییم که این اقشار را شامل شود؛ اما این مخاطبان به‌علت تفاوت زیادی که با یکدیگر دارند، باید در وهله اول سرگرم شوند. نمی‌توان سراغ مسائلی رفت که برای عده‌ای ناراحت‌کننده باشد. ما باید حساسیت بیشتری در قبال علایق اکثر مخاطبان، به خرج بدیم. این کار راحت نیست و نمی‌توان همه را راضی نگه داشت.»

در یک مجموعه پرونده و گزارشی اختصاصی اشاره داشتیم که کمپانی دیزنی، در وهله اول به‌دنبال سرگرم کردن مردم نیست؛ ترویج انحرافات جنسی و تبلیغ دغدغه‌های چپ‌گرایان افراطی، به ماموریت اصلی این مجموعه تبدیل شده است. در گزارش سالانه سازمان گلاد (مجموعه‌ای برای حمایت از حقوق گروه‌های جنسی نوظهور)، نشان داده شد که چهل درصد از محصولات سینمایی دیزنی، افراد LGBTQQIAP است.

سوق دادن کودکان به انحرافات جنسی، بحران یا افتخار؟

بنابراین صحبت‌های آقای مدیرعامل، نشانگر تغییر اساسی سیاست در این مجموعه نیست. او در جلسه با هیئت مدیره دیزنی مستقیماً این دروغ را گفت: «ما به‌خوبی می‌دانیم که کار ما، پیشبرد یکسری اهداف سیاسی/اجتماعی نیست. لذا تا زمانی که من سر کارم، با شرافت و احترام مجموعه را اداره خواهم کرد و تا ابد به غریزه خویش اعتماد می‌کنیم.»

_________________________________________________________________

 _________________________________________________________________

 

شرافت و احترام؟

معلوم نیست که استانداردهای مدیر هالیوودی برای «شرافت و احترام» چیست. آیا اسپانسر شدن دیزنی در برگزاری برنامه «ساعت داستانی زن‌پوش‌ها» در مقابل کودکان یا ترویج تغییر جنسیت در کودکان، از نمونه‌های شرافتمندی است؟

سوق دادن کودکان به انحرافات جنسی، بحران یا افتخار؟

وب‌سایت برایت‌بارت در گزارشی با عنوان «باب آیگر در رابطه با اینکه دیزنی مروج مواضع چپ‌گرایان افراطی نیست، دروغ می‌گوید.» اشاره داشت: «باب آیگر عوض نمی‌شود، در نتیجه دیزنی هیچ‌وقت عوض نمی‌شود. هیچ پشیمانی در رفتارهای او برای منحرف‌کردن و نابودی معصومیت و گمراه کردن کودکان، مشاهده نمی‌شود. او به‌جای پشیمانی، ملت را سرکار گذشته و با گفتن این دروغ‌ها، خار در چشمان ما می‌کند... ما به کررات دیده‌ایم که محتوای Woke در گیشه شکست می‌خورد؛ حتی اگر ایندیانا جونز در آن حضور داشته باشد.»

در گزارش پایان سال گذشته از عملکرد کمپانی‌های هالیوودی در باکس آفیس اشاره داشتیم که دیزنی با اینکه بیشترین هزینه را برای محصولات خود کرده بود، بزرگ‌ترین بازنده میدان شد. محصولات این کمپانی، منجر به خستگی مخاطبان از ژانر محبوب «ابرقهرمانی» شده است. 

 

پایان جنگ کمپانی دیزنی با فلوریدا

فرماندار ایالت فلوریدا با امضای قانونی مبنی بر ممنوعیت تدریس مفاهیم نوظهور جنسی به کودکان زیر هشت سال، مورد انتقاد سخت هالیوود، گلاد و دموکرات‌ها قرار گرفت. کمپانی دیزنی بیش از پنجاه هزار نفر را در این ایالت استخدام می‌کند و به همین علت مورد فشارهای سنگین گلاد، به‌علت عدم انتقاد از این قانون، قرار گرفت. دیزنی پس از یک هفته جلو مافیای چپ‌گرایی تسلیم شدو علناً از این قانون انتقاد کرد.

موضع دیزنی سبب شد تا ران دی‌سنتیس، امتیازات معافیت از پرداخت مالیات دیزنی را سلب کرده و جلو ساخت و ساز در اطراف محوطه شهربازی دیزنی لند در اورلاندو را بگیرد. دیزنی در ادامه از این اقدام شکایت کرد و دو سالی با ایالت فلوریدا مشغول جنگ‌های دادگاهی و رسانه‌ای بود. فرماندار این ایالت به دیزنی گفته بود که ادامه فعالیت صرفاً زیر نظر یک هیئت نظارتی میسر خواهد بود و دیزنی تا چند ماه پیش، رضایت به این مسئله نمی‌داد. در پایان دیزنی تسلیم خواسته‌های نماینده مردم فلوریدا شد.

باب آیگر در ادامه مصاحبه با شبکه CNBC در رابطه با پایان جنگ دیزنی با فلوریدا گفت: «بذار بگم که نتیجه این تفاهم، برد-برد بود. هم برای ایالت فلوریدا خوب شد و هم برای کمپانی دیزنی ختم به‌خیر شد. این توافق به ما این فرصت را می‌دهد که با این هیئت نظارتی، تعامل بهتری داشته باشیم. ما می‌توانیم نه تنها برای توسعه کسب و کار خود، بلکه استخدام افراد بیشتر در ایالت فلوریدا، سرمایه بیشتری را به این ایالت تزریق کنیم... فکر نمی‌کنم در آینده دوباره با فرماندار فلوریدا درگیر شویم.»

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *